• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83162
+
-

۲۳ هزار متر‌ مربع زمین‌ از دست متصرفان خارج شد

منابع طبیعی
۲۳ هزار متر‌ مربع زمین‌ از دست متصرفان خارج شد

۲۳ هزار و ۷۸۸ متر‌ مربع از زمین‌های ملی و ۱۱۰ اصله نهال در هفته گذشته با حکم قضایی در منطقه دشت پلنگ شهرستان دشتی بوشهر از دست متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد.

به گزارش ایرنا، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر گفت: این زمین‌ها با همت یگان حفاظت این اداره کل شناسایی و حکم دادگاه در حضور نماینده نیروی انتظامی رفع تصرف شد.

«غلامرضا منتظری» با بیان این‌که ارزش زمین‌های رفع تصرف‌ شده منطقه دشت پلنگ دشتی 230 میلیون تومان است افزود: این اداره کل از طرح‌ها و پروژه‌هایی که برای عموم مردم منفعت دارد پشتیبانی می‌کند و برای برخورد با قانون‌شکنان و مفاسد از همه ظرفیت‌ها برای حفاظت و صیانت از عرصه‌های ملی استفاده می‌شود و هیچ خط قرمزی نداریم.

وی ضمن هشدار به سودجویان و متصرفان عرصه‌های منابع طبیعی اظهار کرد: یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی بوشهر با گشت‌های مستمر و شبانه‌روزی از عرصه‌های ملی محافظت می‌کند. مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری بوشهر بیان کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخریب و تصرف عرصه‌های ملی و یا قطع درختان جنگلی، بوته‌های مرتعی و یا آتش‌سوزی در طبیعت مراتب را به شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع گزارش دهند. منتظری گفت: با برنامه‌ریزی و تعامل مطلوب نیروی انتظامی و یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری برای رسیدن به هدف مشترک پیشگیری از زمین‌خواری، آمار تصرف‌ها در استان کاهش یافته است.

عضو شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان بوشهر بیان کرد: اطلاع‌رسانی‌های صورت‌گرفته، افزایش تعداد همیاران طبیعت و محافظان افتخاری و حفاظت بیش از ۵۰ درصد از مراتع استان توسط مرتع‌داران در قالب پروژه حفاظت مشارکتی از مهم‌ترین اقدام‌های پیشگیرانه است که کمک قابل توجهی به حفاظت از زمین‌های منابع طبیعی کرده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید